Beleid & Bestuur

Lees meer over de doelstellingen, de geldmiddelen en het algemeen beheer van de stichting.

• De Anna Muntz Stichting heeft ten doel het ondersteunen van charitatieve, culturele, wetenschappelijke of het algemeen nut beogende – zowel in Nederland als daarbuiten gevestigde – instellingen in het algemeen en meer in het bijzonder instellingen die tot doel hebben om de belangen van minder bedeelden in de ruimste zin des woords, te behartigen.

De stichting tracht haar doel onder meer te bereiken door het doen van donaties in geld, het verstrekken van leningen en het verrichten van overige activiteiten, die zij voor de verwezenlijking van haar doel noodzakelijk of wenselijk acht.

• De opbrengsten uit beleggingen, spaarrekeningen, leningen en ontvangen giften zullen worden aangewend voor het verstrekken van donaties. Er zullen geen activiteiten voor verdere fondsenwerving worden verricht.

• Uit het bestuur zijn drie leden verantwoordelijk voor het beheer van het vermogen, te weten: De voorzitter, de penningmeester en een lid. Deze drie personen vergaderen minimaal twee keer per jaar. Van deze vergaderingen worden notulen opgemaakt.

• Uiterlijk 1 maart van elk jaar zal de begroting van het lopende jaar worden besproken in de bestuursvergadering. De begroting kan worden bijgesteld als de financiële positie daar aanleiding toe geeft. Het eigen vermogen zal , mede gezien de inflatie , elk jaar met minimaal 1 % worden verhoogd, voor het eerst in het boekjaar 2017. Het percentage wordt toegepast op het eigen vermogen van het laatste boekjaar.

De stichting heeft niet de doelstelling om winst te maken. Wel wil zij een gezonde buffer aanhouden om tegenvallende inkomsten op te kunnen vangen. Daarnaast kan de reserve worden gebruikt om nieuwe activiteiten te ontwikkelen en op te zetten.

• Het bestuur ontvangt geen salaris voor haar werkzaamheden. Er wordt uitsluitend een vacatievergoeding verstrekt.

• De beleggingen bij de ING bank zijn in eigen beheer. Verder zijn er deelovereenkomsten afgesloten met enkele financiële instellingen.

Almkerk, 5 juli 2023

Klik hier om de statuten te downloaden.
Laatste wijziging: 2014

STATUTEN

Het bestuur, dat volledig uit vrijwilligers bestaat, wordt momenteel gevormd door:

Voorzitter:
De heer E.R. Willemstein

Secretaris:
Mevrouw C.J. Drinkwaard-Glas

Penningmeester:
De heer A.C. Burggraaf

Bestuurslid:
De heer W. Roest

Bestuurslid: